Acest site foloseste cookie.
Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosiri cookie-urilor. 

Returnare produse


Daca esti un client nemultumit de produsul achizitionat de pe Internet afla ce drepturi ai:

Atunci cand cumperi un produs de la un magazin online este bine sa verifici si ce prevede acordul de returnare a produselor afisat pe site.

Conform legislatiei romanesti in vigoare, companiile care administreaza magazine online sunt obligate sa afiseze pe site “Politica de returnare a produselor”.

Legea care face posibil acest lucru, si care reglementeaza conditiile in care se aplica, este Ordonanta de Urgenta 34/2014  privind regimul juridic al contractelor la distanta.

In cat timp trebuie returnat produsul?

Conform Ordonantei de Urgenta 34/2014articolului 9, in calitate de client nemultumit, ai dreptul returnezi produsul in termen de 14 zile calendaristice din momentul in care ai intrat in posesia acestuia.

Ce produse nu pot fi returnate?

Nu ai dreptul de a returna produsele in urmatoarele cazuri, conform Ordonantei de Urgenta 34/2014articolului 16, literele c si e.

c) furnizarea de produse confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;

e) furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator; 

Cand primesti banii inapoi?

Legea prevede, deasemenea, ca ai dreptul sa primesti inapoi, in termen de 14 zile calendaristice, suma integrala pe care ai platit-o pentru achizitionarea produsului, mai putin valoarea transportului (in cazul in care transportul nu a fost gratuit).

In cazul in care ti-a fost livrat un alt produs decat cel pe care l-ai solicitat (desi specificatiile produsului sunt clar prevazute in cadrul comenzii pe care ai plasat-o pe site-ul  magazinului online), ai dreptul sa returnezi produsul fara cheltuieli suplimentare (compania fiind obligata sa suporte cheltuielile de transport).

 

Ce responsabilitati ai tu, in calitate de cumparator?

Din pacate, sunt putini aceia dintre cumparatori, care sunt constienti ca au si ei anumite responsabilitati pe care trebuie sa le respecte.

Astfel, esti obligat sa pastrezi cutia si ambalajul original al produsului, toate accesoriile care l-au insotit, precum si fisa tehnica sau alt tip de documentatie, daca au fost livrate impreuna cu produsul. Produsul trebuie trimis inapoi comerciantului insotit de toate acestea.

Deasemenea, produsul pe care-l returnezi trebuie sa fie inapoiat comerciantului, in starea initiala in care a fost primit, fara a fi suferit deteriorari datorate unei folosiri necorespunzatoare.

Atentie! Prevederile legii cumparaturilor la distanta nu se mai aplica in cazul in care nemaiavand rabdare te duci si ridici produsul direct de la sediul companiei chiar daca l-ai achizitionat de pe site-ul magazinului online. 
 
Cum returnezi un produs?  
Produsul trebuie ambalat si trimis impreuna cu actele care l-au insotit si formularul de retur.
Toate informatiile le gasiti in formularul de retur care a venit impreuna cu produsele dumneavoastra. 
In cazul in care nu mai aveti formularul de retur, il puteti gasi aici.
Puteti completa on-line formularul dupa care il tipariti sau il puteti tipari direct si il completati de mana.